Yaşam

Tarihin En Büyük Araba Hırsızlığının Arkasında “Kim” Var?!

Hepimiz sık sık birisinin sosyal medyada ve televizyonda yaptığını yaparız. araba hırsızlığı Haberleri görüyoruz. Bazıları hırsızlığın farklı şekillerde yapılması nedeniyle gündem olurken, bazıları da arabaların pahalı olması nedeniyle gündemde.

Tarihin en büyük araba hırsızlığı bugün yaşanıyor. Kuzey Kore ile İsveç arasındahala sorun olmaya devam ediyor.

Kore Savaşı’ndan sonra Kuzey Kore ekonomisini yeniden inşa etti.

Kuzey Kore ve Güney Kore’nin ortasında başlayan ve daha sonra ABD ve Çin gibi ülkelerin de katılımıyla birçok bölgeyi etkisi altına alan Kore Savaşı’ndan sonra Kuzey Kore, ülkesini kalkındırmak için çeşitli çabalara girişti. İlk önce ülke ekonomisini düzeltmekYıllar içinde bir sanayi devleti olmayı hedefleyen Kuzey Kore, hâlâ diğer ülkelerin yardımına ihtiyaç duyuyordu.

1970’lerde İsveçli otomobil şirketi Volvo, Kuzey Kore pazarına girdi.

Savaştan yıllar sonra İsveçli marka Volvo, tüm rakiplerinin aksine Kuzey Kore pazarına açılmaya karar verdi. Çünkü Volvo’ya göre Kuzey Kore’nin gelişen ekonomisinde kazanılacak çok para vardı . Bu nedenle sözleşmeler imzalayarak bu pazara hızla girmiştir.

Sözleşmelerin ardından Kuzey Kore’ye tam bin adet Volvo 144 model otomobil gönderildi.

Ayrıca bu anlaşmalarla sanayileşmeye yardımcı olmak amacıyla; demir döküm makineleriayrıca gönderildi.

Volvo’dan sonra o kadar çok İsveç şirketi Kuzey Kore’ye yatırım yaptı ki İsveç, Kuzey Kore’de büyükelçilik açan ilk batılı ülke oldu.

İsveç firmaları Kuzey Kore’ye milyonlarca dolarlık ürün sevk etti. Bu nedenle İsveçli şirketler ve politikacılar, İsveç Dışişleri Bakanlığı’nı Kuzey Kore’ye bir diplomat göndermesi konusunda teşvik ederek, İsveç’in Kuzey Kore’ye müdahil olmasını teşvik ettiler. büyükelçilik kuran ilk batılı ülkeolmasını sağladı.

Volvo araçlarını ve makinelerini göndermeye gönderdi ama parasını alamadı.

Kuzey Kore, 1970’lerde satın aldığı Volvo marka araçların ödemesinin bir kısmını en son 1980’lerde yapmıştı. O zamandan bugüne yaklaşık kırk yıl geçti ve İsveç tarafından Hatırlatmalar yılda iki kez yapılsa daKuzey Kore borcunu ödemiyor.

Üstelik bu araçları günümüzde de kullanmaya devam etmektedir. Güncel verilere göre Kuzey Kore’nin borcu 322 milyon dolarİsveç’e en çok borcu olan ülkeler arasında ilk sırada yer alıyor.

Kaynaklar: HistoryNet, npr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu