Teknoloji

İzometrik Hayatta Kalma Oyunu Broken Roads İlgi Çekici Ortamlar Sunuyor

 
Drop Bear Bytes tarafından geliştirilen ve Versus Evil tarafından yayınlanan aksiyon, rol yapma ve hayatta kalma oyunu Broken Roads, 14 Kasım’da geliyor.
 
İlgi çekici grafikleri ve ortamlarıyla karşımıza çıkmaya hazırlanan hikaye odaklı ve seçici hayatta kalma rol yapma oyununda doğaüstü bir yapıyla bir arada karşılaşabiliyoruz, burada da karakterlerimizin düşünce seviyesini etkileyen mekaniklerle karşılaşıyoruz. Oyunda birbirinden ilginç karakterler mevcut ve bu karakterlerle ilerledikçe tuhaf olaylarla karşılaşabiliyor ve yaptığımız seçimlerin ne kadar etkili olduğunu görebiliyoruz. Ayrıca oyunun ilginç bir renk paletine sahip olduğunu görebiliyoruz ve aynı zamanda grafiklerin ne kadar benzersiz görüneceğini de hissedebiliyoruz. Bunun dışında oyundaki dünyanın etkileyici olacağına inanıyoruz ve burada yaptığımız seçimlerin etkisini gerçekten görebiliyoruz.
 
 
 
Oyun yukarıda da belirttiğim gibi aksiyon ve rol yapma deneyiminin yanı sıra keşif stratejisi ve taktik tabanlı dövüş mekaniklerini de içeriyor ve yaptığımız seçimlerle karakterlerimizi sıra tabanlı dövüşlerle hayatta tutmaya çalışırken bir yandan da sıra tabanlı dövüşlerle karakterlerimizi hayatta tutmaya çalışıyoruz. karakterler canlı. Orijinal yapısıyla karşımıza çıkmaya hazırlanan ve aynı zamanda klasik bir sistem içeren, bir yandan da yepyeni bir rol yapma deneyimiyle karşımıza çıkmayı bekleyen oyun, yeni tasarım seçenekleri, diyaloglar içeriyor. seçenekler, araştırma bölümleri ve daha fazlası.
 
Ayrıca felsefi bir yaklaşımı da var ve bu yaklaşımla siz de kendi eylemlerimizi ve seçimlerimizi sorgulayabilir, bu oyunda yaptıklarımızın sonuçları hakkında düşünebilirsiniz. Bu nedenle elbette oyunda yaptığımız seçimlerin ne kadar etkili olduğunu görmek için kısa bir süre harcamak gerekiyor ve burada ne kadar yakın olduklarını da hızlı bir şekilde görebiliyoruz. Oyunun bazı noktalarında anlık seçimler yapabileceğimiz ve seçimlerin etkisini hızlı bir şekilde görebildiğimiz bölümler bulunuyor. Dolayısıyla bu karakterle burada bulunuyor ve oyuna girebiliyor ve bu diyaloglarla yaptığımız seçimler etkisini gösteriyor, karşımızdaki karakterlerle uyumlu olup olmadığımız da seçimlerimize göre değişebiliyor.
 
 
 
Yapımın arka planında Avustralya semalarında olduğumuz ve kendi yolumuza devam ettiğimiz bir hikaye anlatılıyor ve bu hikaye kapsamında kendi yolumuzu takip etmeye çalışıyoruz. Kendi yolumuzu bulmaya çalışırken elbette farklı bölgelere doğru ilerleyebilir ve bu bölgeleri istediğimiz gibi keşfedebiliriz. Aynı zamanda irili ufaklı düşmanların ortaya çıktığını görebiliyoruz, bu oyunda bir grubumuz var ve bu grubu istediğimiz gibi yönetebiliyoruz, ayrıca bu gruptaki karakterlere istediğimiz ekipmanları da dağıtabiliyoruz. İlerledikçe farklı bölgelerdeki ortamı keşfedebiliyor, sıra tabanlı taktiksel dövüşlerle birlikte kendi karakterlerimizi kullanabiliyor, karakterlerimizin hangi becerilere sahip olduğuna karar verebiliyor ve burada neler olup bittiğini öğrenmeye çalışabiliyoruz. Arka plandaki hikayeyle birlikte bize sunulan olayların arka planını da öğrenebiliriz.
 
Çoğunlukla turuncu ve sarı renk paletinin benimsendiği oyunda karakterler çizgi film formunda karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Oyunda aynı anda birden fazla karakteri kontrol edebiliyor ve yaptığımız aksiyonlarla oyundaki yerimizi alabiliyoruz. Oyunda karakterler arasında diyaloglar mevcut ve bu karakterlerle istediğimiz zaman konuşabiliyoruz aynı zamanda karakterlerle nasıl davranacağımızı da belirleyebiliyoruz.
 
 
 
Mesela bir karakterin karşısına istediğimiz gibi çıkabiliyoruz ya da aynı zamanda o karaktere karşı daha alçakgönüllü, daha yumuşak davranıp bu sayede sert bir şekilde karşı karşıya gelebiliyoruz. Ama sert bir şekilde çıkmak istesek bile diğer karakteri yere serebilir ve ona zarar verebiliriz. Dolayısıyla oyunun içinde olduğumuz sürece bu diyaloglarda seçimleri kendimiz yapabiliyoruz ve yukarıda da belirttiğim gibi yaptığımız seçimlerin sonuçlarını görebiliyoruz. Dolayısıyla oyun seçim odaklı bir yapıya sahip ve sıra tabanlı taktiksel savaşlarla da burada yerimizi alabiliyoruz.
 
Aslına bakılırsa hem seçime dayalı hem de sıra tabanlı oyunların birleşimi farklı bir yapıya sahip. Çünkü hem aksiyon hem de rol yapma oyunlarında daha çok seçim odaklı yapı bulunduğundan, daha doğrusal bir yapıyla karşılaştığımız sinema deneyimlerinde bu seçimler çok önemliydi. Ancak artık sıra tabanlı taktik oyunlarda da bu seçimlerin karşımıza çıktığını görebiliyoruz ve bu tarz mekaniklere sahip olmak gerçekten önemli. Çünkü oyunda yaptığımız seçimlerin farklı şekiller alması ve farklı olaylara yol açması gerçekten önemli. Durum böyle olunca yaptığımız eylemlerle daha gerçekçi bir yapı ortaya çıkıyor, aynı zamanda burada farklı olayların da yaşanmasına neden olabiliyor. Bunun dışında her oyuncu burada farklı bir deneyim yaşayabilir. Çünkü yaptığımız seçimler her zaman diğer oyuncularınkinden farklı olabilir. Bu seçim meselesini ancak böyle bitirebiliriz.
 
 
 
Oyunda beklenmedik olayların gerçekleştiğini ve kıyamet sonrası bir dünyanın bulunduğunu söyleyebiliriz. Batı Avustralya’da bizlere farklı bir yapı aktarmayı amaçlayan oyun, derin anlatım detaylarına, ilgi çekici karakterlere sahip, onlarla konuşup buranın tarihi hakkında çeşitli detaylara ulaşabiliyoruz. Bu nedenle çevredeki harabelere geçebilir, farklı bölgelere gidebilir, hayatta kalanların bulunduğu bölgeye doğru ilerleyebilir ve oradaki karakterlerle birlikte tanışabiliriz. Aynı zamanda burada dallara ayrılan bir yapının bize aktarıldığını da deneyimleyebiliyoruz. Ana görevlerin yanı sıra yan görevler de bize sunuluyor, bu görevlerin ardından farklı ödüller verilebiliyor ve burada çeşitli sırları da ortaya çıkarabiliyoruz.
 
Kıyamet sonrası bir ortamda bulunduğumuz bu oyunda, siyasi entrikalarla dolu bir dünyada hayatta kalan farklı gruplar arasında çatışmalar yaşanıyor. Oyunun bu bölümünde hayatta kalan diğer gruplarla çatışmaya girmeye hazırlanabiliriz. Oyunda bir kümenin diğerini sindirdiğini gözlemleyebiliyoruz ve bu kümelere istediğimiz gibi katılabiliyoruz. Öte yandan farklı kümelere yaklaşıp bu kümelerin görevlerini yerine getirebiliriz. Yaptığımız seçimlerle diğer gruplara karşı tutumumuzu da belirleyebiliriz. Ayrıca bu kararların hikaye boyunca nasıl farklı sonuçlara yol açtığını ve karakterlerimizi nasıl etkilediğini de gözlemleyebiliyoruz.
 
 
 
Oyunda vereceğimiz her karar hikayenin anlatımını büyük ölçüde değiştirebiliyor ve bu mekanikle birlikte oyun bizi birden fazla farklı sona sürükleyebiliyor. Dolayısıyla oyunda birden fazla sonun olduğunu görebiliyorsunuz ve ona aynı anda ve birden fazla kez ulaşmak için farklı seçeneklerle yarışmanız gerekiyor. Durum böyle olunca birden fazla sonla oyunda yerinizi alabiliyorsunuz, her oyuncu sonlara ulaşmak için farklı seçimler yapabiliyor ve her oyuncu aynı anda farklı sonlara ulaşabiliyor.
 
Hikaye anlatımı ve oyun planı açısından kişiselleştirilmiş bir deneyim sunan bu kapsamlı oyunda kendimizi harika bir hikaye akışıyla oyunun içinde buluyoruz. Oyundaki dünya, küçük ayrıntılarla zenginleştirilmiş ve atmosferik açıdan ilgi çekici olaylarla dolu görünmeyi amaçlıyor. Bu tür oyunlarda farklı bölgelerin ortaya çıkması büyük önem taşıyor çünkü bu bölgelere doğru ilerleyebilir, oraları istediğimiz gibi keşfedebilir ve burada farklı manzaraları gözlemleyebiliriz. Bu görseller ne kadar ilgi çekici olursa, o kadar çok oyuncunun dikkatini çekebilir ve başka bölgelere gitme isteği uyandırabilir. Farklı atmosferlerle karşılaşmak oyuncuların başka bölgelere gitme isteğini artırabiliyor.
 
Dolayısıyla bu tür çeşitlilik ve atmosferin oyun deneyimine değerli bir katkı sağladığını söyleyebiliriz. Özellikle görsellerin oyuncular için büyük bir çekim kaynağı olduğunu söylemek mümkün.
 
 
 
Oyunda karakterler arasında canlı bir diyalog sistemi bulunmaktadır. Bu canlı diyalog sistemi elbette tercihlerimiz arasında yer alıyor. Oyunda karakterlerin gerçekçi animasyonları yer alıyor ve bu animasyonlarla birlikte sürükleyici ve gerçekçi bir deneyim elde edebiliyoruz. Küçük detaylara yer veren ve kendi oyun deneyimimizi küçük detaylarla kişiselleştirdiğimiz yapım, açıklayıcı bir yapıya sahip ve oyuna daha detaylı bilgilerin yer aldığı bir rehber eşlik edebiliyor. Oyuna ilk girdiğimizde elbette mekaniklere alışık olmadığımız için oyunda ne yapacağımızı göremiyoruz ve sonrasında anlatılıp uygulamalı deneyimler bizlere sunuluyor. Bu nedenle oyunun eğitici kısımlarına büyük önem verilmiş ve burada gerçekten hareketli bir dünyayla karşılaştığımızı görebiliyoruz.
 
Klasik rol yapma unsurlarının yer aldığı yapımda yenilikçi özellikler de yer alıyor ve bu özelliklerle oyuncularımızın yani karakterlerimizin yeteneklerini geliştirebiliyor, aynı zamanda yeni yeteneklerin kilidini açabiliyoruz. Oyunda rastgele bir sınıf sistemi olmadığı için her karakter farklı özelliklerde uzmanlaşabiliyor ve elbette oyun içerisinde onların uzmanlıklarını deneyimleyebiliyorsunuz. Geliştirici ekibe göre oyunun bir teknoloji ağacı var, bu teknoloji ağacıyla farklı becerilerin kilidini açabilir ve aynı zamanda burada derin ve karmaşık konulara doğru ilerleyebiliriz. Oyunda oynadığımız süre boyunca farklı bir moral sisteminin olduğunu görebiliyoruz ve bu moral sistemi ile oyundaki karakterlerimizin moralini deneyimleyebiliyor ve parayı yüksek tutmak için elimizden geleni yapabiliyoruz. Dolayısıyla burada karakterlerimizin duygularına ve yapılarına çok dikkat edip aynı şekilde ilerlemeye başlayabiliriz.
 
 
 
Yapım boyunca ilerledikçe çok çeşitli karakterlerle karşılaşabiliyorsunuz ve aynı zamanda çeşitli karakter geliştirme seçenekleri de önümüze sunuluyor. Oyunda karakterlerimizin yeteneklerini geliştirebiliyor, kendileri yeni yeteneklerin kilidini açabiliyor ve yepyeni bir rol yapma deneyiminin bize kaldığını görebiliyoruz. Oyun içerisinde yeni mekaniklere göz atabilir, ilginç ve ahlaki seçimler yapabilir ve daha fazlasını yapabiliriz. Oyunda kendi oyun tarzınıza uyacak şekilde çeşitli özelleştirmeler yapabilir ve burada farklı bir yapıyı benimseyebiliriz. Dolayısıyla oyunda karakterlerinizi geliştirmek ve karakterleri farklı ekipmanlarla donatmak tamamen sizin tercihlerinize kalmış durumda, bu da oyundaki gidişatınızın nasıl değişeceğine dair seçeneklerin tamamen size ait olduğunu gösteriyor.
 
Elbette oyunda ilerledikçe ve mümkün olduğunca dikkat ettiğimizde çevresel unsurlar da çok önemli. Çünkü bu tür oyunlarda çevreyi analiz etmek ve keşfetmek çok değerli. Bu keşif unsurları sayesinde etrafımızda olup bitenleri öğrenebilir, burada yeni karakterler görebilir ve karakterlerimizi bulduğumuz ekipmanlarla donatabiliriz. Bunun dışında oyunda ahlaki bir pusula da bulunuyor ve bu pusula mekaniği ile hem yeterlilik hem de kötülük kavramlarının bizlere nasıl sunulduğunu görebiliyor, ayrıca çeşitli ahlaki seçimlerle de karşılaşabiliyoruz.
 
 
 
Bu seçimler, oyunda yaptığımız atılımları kökten değiştiren bir yapıyı beraberinde getiriyor. Bir karakter üzerinde yapacağımız seçim, o karakterin duygularını ve karakterini değiştirebilir. Dolayısıyla aldığımız kararlar uyumu ön planda tutarken bir yandan da kötü bir karar verirsek bu kötülüğü ortaya çıkarır ve böylece yaşadığımız dünyada aslında kendimizi şekillendirebiliriz. Dolayısıyla orada aldığımız kararlar çok değerli. Yaşadığımız dünyayı şekillendirmek ve buradaki insanlığa güzel bir şekilde hizmet etmek bizim işimiz.
 
Yukarıda da belirttiğim gibi iyilik ve kötülük kavramının yer aldığı ve geniş bir maceranın bizlere aktarıldığı yapımda kıyamet sonrası da bizlere aktarılıyor ve dünya görüşümüzü bu oyuna yerleştirebiliyoruz. Sahip olduğumuz karakterleri istediğimiz gibi eğitebiliyor, geliştirebiliyoruz ve yeni becerilerle ilerledikçe Avustralya bölgesini incelemeye başlıyor, burada kendine özgü bir yapıyla karşılaşıyor ve yaptığımız seçimlerin etkisini doğrudan görüyoruz. Aynı zamanda burada yapacağımız seçimlerle karakterimizin duygularını ve karakterini değiştirebiliyoruz ve yolculuk boyunca ilerledikçe bu seçimlerin ne kadar etkili olduğunu görebiliyoruz.
 
 
 
Geniş bir bölgeye atıldığınız ve çürüyen merkezleri keşfetmeye çalıştığımız oyunda farklı bölgelere ilerleyerek bu bölgeleri keşfedebiliyoruz. Oyunda harabe şehir merkezlerinden insan kümelenmelerinin olduğu alanlara, savaş alanlarından harabe ortamlara kadar pek çok alan bulunuyor ve bu ortamları istediğimiz gibi keşfedebildiğimiz gibi tehlikeli çöl bölgelerine de geçebiliyoruz. Batı Avustralya kısmında yer aldığımız oyunda çeşitli karakterleri bir arada karşılıyor, burada güzelliğin ve korkunçluğun nasıl bir şey olduğunu görebiliyoruz.
 
Kıyamet sonrası ortama yeni bir soluk getirmeyi amaçlayan oyunda bir yandan hayatta kalmaya çalışırken diğer yandan savaşıp ittifaklar kurabiliyoruz. Oyunda ayrıca ittifak kurabileceğimiz bir mekanizma da mevcut ve bu mekanizma sayesinde kendi ittifakımızı kurabiliyor ve bu ittifakla diğer gruplara karşı kendimizi savunabiliyoruz. Dolayısıyla bu ittifakla yeni karakterleri ve grupları bünyemize katabilir ve aynı zamanda bu ittifakı güçlendirebiliriz. Durum böyle olunca bu dünyada ittifak kurmak çok önemli ve Bb mekaniği ile çok fazla etkileşime gireceğinizi şimdiden söyleyebiliriz.
 

İlginç bir yapıya sahip olan oyun, 14 Kasım’da biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Oyunun Steam sayfası şu an açık olup dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve çıktığı gün bildirim alabilirsiniz.

Aynı zamanda oyunun şu anda Steam sayfasında demo versiyonu da bulunuyor.
 
 
 
Bu demo sürümü sayesinde oyunun bir kısmını ücretsiz olarak deneyebilir ve projenin nasıl bir yapıya sahip olduğunu görebilirsiniz. Aynı şekilde demo sürümünü oynadıktan sonra oyunu satın alıp almayacağınıza ve istek listenize ekleyip eklemeyeceğinize karar verebilirsiniz. Bildiğiniz gibi oyunu istek listenize eklediğinizde e-posta adresinize bir bildirim geliyor ve bu bildirim ile oyunun çıktığına dair bilgi alabiliyorsunuz.
 
Son olarak şunu söyleyebilirim ki, eğer bu tarz oyunları seviyorsanız ve post-apokaliptik sıra tabanlı taktiksel bir maceraya dalmak istiyorsanız bu oyuna bir göz atıp deneyebilirsiniz. Oyunun gerçekten ilgi çekici ve farklı göründüğünü söyleyebiliriz.
 
oyun fragmanı
 
 

haber-kozlu.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu