Haber

Akülü elektrikli araç satışları yüzde 70 arttı

PwC’nin strateji danışmanlığı şirketi Strategy&, 2022’nin son çeyreğindeki akülü elektrikli araç satışlarına ilişkin raporunu yayınladı.

Rapora göre, jeopolitik gerilimlere ve yüksek elektrik fiyatlarına rağmen, bataryalı elektrikli araç satışları dünya çapında bir önceki yıla göre %70 arttı. ABD, incelenen tüm pazarlar arasında elektrikli araç satışlarında en yüksek yıllık büyümeyi elde etti ve onu hızla Çin ve Avrupa izledi. Türkiye’de akülü elektrikli araç satışları bir önceki yıla göre %172 artarak 7.743 adede ulaştı.

PwC ve strateji danışmanlığı kümesi Strategy&, 2022’nin dördüncü çeyreğinde dünya çapında akülü elektrikli araç (BEV) satışlarına ilişkin raporunu paylaştı. Rapor; ABD, Avrupa, Çin, Japonya, Güney Kore ve Türkiye gibi pazarlardan toplanan bilgileri yansıtır.

Elektrik dönüşümüne tüketicilerin ilgisinin devam ettiğini gösteren rapora göre, jeopolitik gerilimler ve yüksek enerji fiyatları bile bu eğilimi değiştirmedi ve 2022’de dünya çapında akülü elektrikli araç satışları yıllık bazda %70 arttı. Toplam sahip olma maliyeti açısından elektrikli araçlar, mevcut elektrik fiyatlarında bile içten yanmalı araçları geride bıraktı.

Türkiye’de %172 artış kaydedildi

Strateji& Türkiye Lideri Kağan Karamanoğlutarafından verilen bilgilere göre 2022 yılında Türkiye’de 7.743 adet akülü elektrikli araç satıldı. Karamanoğlu Sözlerine şöyle devam etti: “Miktar düşük de olsa Türkiye’de satışlar bir önceki yıla göre yüzde 172 arttı. Plug-in hibrit araç satışları (PHEV) bir önceki yıla göre %15 artarak 1.000 adede ulaştı. Türkiye’de hibrit araçlar (HEV), yıl boyunca elektrikli araçlar arasında en büyük paya sahip olmaya devam ederek toplam pazarın %8’ini oluşturdu” dedi.

ABD pazarı canlandı

Elektrikli araç pazarını ülke bazında inceleyen rapora göre ABD dikkat çekici bir yükselişte. Daha önce Çin ve Avrupa’nın büyük bölümünde görülen gelişimin gerisinde kalan ABD’de, akülü elektrikli araç pazarında beklenen canlanma 2022 yılında gerçekleşti. bir önceki yıla göre %88. Bu artışta orijinal ekipman üreticilerinin (OEM) yeni ve cazip modellere yaptığı yatırımlar, devlet teşvikleri ve gelişen şarj altyapısı etkili oldu.

ABD’deki BEV satışları, 2022’nin dördüncü çeyreğinde %92 artışla bir önceki yılın aynı dönemine göre neredeyse iki katına çıktı. zorlu ekonomik koşullar karşısında böyle bir artış tüketicide trend göstermesi açısından dikkat çekicidir.

Çin istikrarlı büyüyor, Avrupa’da Almanya ve İngiltere dikkat çekiyor

ABD’den hemen sonra Çin geliyor. Son yıllarda etkileyici büyümesini sürdüren ülkede akülü elektrikli araç satışları 2022’de %85 arttı. Pilli, fişli (şarj edilebilir) ve hibrit elektrikli araçların toplam satışlarına bakıldığında satışların bir önceki yıla göre %87 arttığı görüldü. önceki yıl. Bu artış, analiz edilen piyasalardaki açıktan ortaya en yüksek orana işaret ediyor.

Üçüncü en büyük odak küme olan Avrupa’daki büyüme, ABD ve Çin’den daha ılımlı, ancak yine de önemli bir seviyede.

Avrupa’nın en büyük beş pazarı olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve İngiltere bir önceki yıla göre %28 büyüdü. Bataryalı elektrikli araç satışları 2022 yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %39 arttı.

Bu artışta iki ülke öne çıktı: Almanya ve İngiltere. İngiltere, yıllık %40’lık büyüme oranıyla en yüksek ivmenin görüldüğü ülke olurken, Almanya’da satışlar 2022’nin dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %66 arttı. Almanya’daki bu durum “en yüksek akülü elektrikli araç büyümesi” olarak nitelendirildi. Almanya’da tüketiciler, 2023’ün başında devlet teşviklerindeki kesinti öncesi hızlı hareket etti ve 2022’nin dördüncü çeyreğinde ilk kez içten yanmalı motorlu (ICE) araçlardan daha fazla hibrit ve akülü elektrikli araç satın aldı.

Avrupa’nın diğer pazarlarında, İsveç ve Norveç’te akülü elektrikli araçlara ilgi belirgin bir farkla kaydedildi. 2022’nin dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlar İsveç’te %84, Norveç’te %76 arttı. Ayrıca İsveç, diğer Avrupa pazarları kümesinde 2022 yılında %66 ile en yüksek artış oranına sahip ülke oldu.

Japonya ‘hibriti’ seviyor

Asya pazarları, Japonya ve Güney Kore’de tüketicilerin yeni nesil, çevreci araçlara olan ilgisi artıyor. Güney Kore’de akülü elektrikli araç satışları, 2022’nin dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %42 arttı. 2022’de 2021’e göre %62’lik bir artış olduğu düşünüldüğünde son çeyrekteki bu oran oldukça bariz.

Japonya’da ise hibrit araçlara yönelik eğilim ölçülü kaldı. Elektrikli araç pazarının neredeyse tamamına hakim olan hibrit araç satışları 2022’de 1 milyonu geçti. Bataryalı elektrikli araç satışları ise 32 binde kaldı.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu