Ekonomi

L Catterton potansiyel satın alma için Mattel’i izliyor

Oyuncak sektöründe önemli bir gelişme olarak, özel sermaye şirketi L Catterton, Barbie ve Hot Wheels markalarıyla tanınan Mattel’e satın alma teklifinde bulundu. Lüks mallar holdingi LVMH tarafından desteklenen bir firmadan gelen teklif, durum hakkında bilgi sahibi kişiler tarafından bugün doğrulandı.

L Catterton’un yaklaşımı, doğrudan rakibi olan Hasbro da dahil olmak üzere diğer tarafların ilgisini tetikleyebilir. L Catterton’un hamlesinden haberdar olan Hasbro, şu anda Mattel için teklif verip vermeme konusunu değerlendiriyor. Mattel ve Hasbro daha önce de birleşme görüşmeleri yürütmüş ancak bu görüşmeler sonuçsuz kalmıştı.

Potansiyel satın alma görüşmeleri halen hassas bir aşamada ve Mattel’in bir satışı değerlendirip değerlendirmeyeceği belirsiz. İlgili taraflar konuyla ilgili gizliliği korudu ve haberlere verilen resmi yanıtlar taahhüt niteliğinde değildi. Mattel ve Hasbro söylenti ya da spekülasyon olarak nitelendirdikleri haberler hakkında yorum yapmayı reddetti ve L Catterton da talep edildiğinde herhangi bir yorumda bulunmadı.

Satın alma ilgisi haberinin ardından Mattel’in hisseleri kayda değer bir artış yaşayarak %20 artışla 19.49 dolara yükseldi ve bu da şirkete yaklaşık 6.5 milyar dolar değer biçti. Hasbro’nun hisseleri de %4 oranında artarak 61.25 dolara ulaştı.

Mattel, ılık oyuncak talebinin ortasında işini artırmak için medya ortaklıklarını araştırıyor. Geçen yıl Barbie filminin başarılı bir şekilde gösterime girmesine rağmen, Mattel’in hisseleri şirketin karlılığı ve daha az başarılı oyuncak serilerinin yönetimine ilişkin endişeler nedeniyle son 12 ayda %23 oranında düşmüştü.

Nisan ayında, Mattel beklenenden daha küçük bir çeyrek zararı bildirdi ve sonucu yavaş satışların ortasında maliyet yönetimi çabalarına bağladı. Ayrıca, aktivist yatırımcı Barington Capital Şubat ayında Mattel’i Fisher-Price ve American Girl markaları için stratejik alternatifleri değerlendirmeye ve CEO ile yönetim kurulu başkanlığı görevlerini birbirinden ayırmaya çağırdı.

Yönetiminde 34 milyar dolarlık varlık bulunan L Catterton, 1989’dan bu yana tüketici markalarına 250’den fazla yatırım yaptı. Firma 2016 yılında LVMH ve Bernard Arnault’nun aile ofisini ortak olarak bünyesine kattı.

Öte yandan Hasbro da maliyet tasarrufu önlemleri uyguluyor. Play-Doh ile tanınan şirket, Nisan ayında ilk çeyrek satışlarında beklenenden daha az bir düşüş bildirdi ve daha zayıf stoklar ve istikrarlı dijital oyun gelirlerinden yararlanarak kar beklentilerini aştı. Hasbro’nun hisseleri geçtiğimiz yıl %9’luk düşüşle Mattel’den daha iyi performans gösterdi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu